Als je me volgt op Instagram of Facebook dan heb je wellicht gezien dat ik vorige week heb deelgenomen aan de helweek. De helweek is een online programma naar het boek van Erik Bertrand Larssen. De training heeft als doel om het allerbeste uit jezelf te halen en te ervaren dat je zoveel meer kunt dan je denkt. Echt een aanrader! 

 

Nu dacht ik dat ik om 5 uur opstaan erg lastig zou vinden, zo ook het sporten van 5 to 6 uur en het koude douchen erna maar niets bleek minder waar. Mijn energie stroomde als een malle deze week. En omdat werken met energie mijn grootste interesse heeft deel ik heel graag mijn inzichten met je!

 

1. Energie is altijd beschikbaar voor ons

Je moet alleen weten hoe je het aan kunt zetten in jezelf. Begin de ochtend met een kundalini rising, een priming oefening, zet krachtige intenties of ga hardlopen. Zet je energie letterlijk in beweging. En al helemaal wanneer je energie gestagneerd is, wanneer je je moe of zwaar voelt. Zwaarte geeft aan dat er onderdrukte emoties in je systeem zitten die in beweging willen komen, zodat je je weer vrij en vitaal kunt voelen. 

 

2. Verminder je inname van prikkels drastisch

Zoek de momenten van verveling op zodat je brein tijd heeft om alles te verwerken en zich te resetten. We hoeven niet altijd aan te staan en ook de tv en radio hoeft niet altijd aan te staan. We hoeven niet ieder moment van ons leven op te vullen met iets. We krijgen dagelijks een overload aan prikkels binnen die we niet releasen. Die uiteindelijk zorgen dat ons hoofd druk aanvoelt, die zorgen dat we minder in staat zijn te genieten en te voelen. Ik heb alle meldingen van mijn telefoon uit, leg de telefoon ook weg wanneer ik werk, met anderen ben of mijn rust neem. Life changer! 

 

3. Rust, release & integratie

Je mag je bewust worden van wanneer iets niet meer stroomt. Wanneer jij van de vrouwelijke energie (flow) overgaat in mannelijke energie (doorzetten) Wanneer iets niet meer stroomt, dan vraagt het van je om even uit te zoomen. Om even uit te rusten, je stress te releasen en inzichten op te doen hoe het makkelijker kan. Een diepe ontspanning zorgt juist voor meer energie. Wat ik zelf fijn vind is om een yoga nidra te doen. Bijvoorbeeld deze van House of Deep Relax. 

4. De dag bewust afsluiten

Wat wil je niet meenemen naar morgen? Hoe bewuster je de dag afsluit, hoe helderder en energieker je de volgende dag weer start.  Laat los door s avonds een braindump te doen. Alles op te schrijven waar je aan denkt of waar je over piekert. Geef het eventueel mee aan het vuur of verscheur het briefje. Ga ook eens na als je in bed ligt, waar je dankbaar voor was vandaag of waar je trots op was. Vaak nemen we voor deze momenten die je zoveel kunnen brengen te weinig tijd. 

5. Commiteer je aan je verlangens

Je weet wat je wilt, je voelt het elke dag. Zelfs als je denkt dat je het niet voelt, denk dan eens terug aan de dingen die je tegenzitten, die niet langer goed voelen of waar je een hekel aan hebt. Het tegenovergestelde daarvan is namelijk jouw verlangen! Niemand anders dan jij kan jouw mooiste leven scheppen. Commiteer je aan je verlangens en neem actie nog voordat je hoofd er weer mee aan de haal gaat en je op dezelfde plek houdt waar je al was. Ik deed tijdens de helweek een prachtige oefening die ons stap voor stap 1, 5, 10 en 20 jaar in de toekomst deed kijken. En daar schrok ik van. Als ik bleef doen wat ik altijd deed zou ik geen stap vooruit komen. dan zou ik een bitter, moe en gefrustreerd mens worden. A true wake up call! 

 

Zoals je hoort was deze week waardevol. Ik heb nieuwe dingen geleerd maar ben ook weer even herinnerd aan wat ik diep van binnen al weet. Het is goed om soms even tijd te nemen en te investeren in jezelf 

 

Voelt deze post als een fire starter? Kriebelt het in je buik en verlang je naar meer genieten en meer zijn? Doe dan mee aan mijn gratis 3 daagse training waarin ik je leer hoe je weer optimaal AAN kunt gaan staan voor jezelf.

We starten op 12 mei 2021, meld je hier gratis aan.